Κατέχει τον τίτλο της "Βασίλισσας του εγκλήματος".
Η πολυαναγνωσμένη Αγκάθα Κρίστι γεννήθηκε σαν σήμερα, 15 Σεπτέμβρη του 1890 και συνεχίζει να συναρπάζει με την γεμάτη μυστήριο συγγραφική πένα της!
Καταφέρνει να κρατά το ενδιαφέρον του αναγνώστη αμείωτο, καθώς υπέρτατο είναι το σασπένς που προκαλεί η αναμονή για την εξέλιξη των ιστοριών της με το υπνωτιστικό, λογοτεχνικό ύφος της.
Εκατομμύρια των βιβλίων της έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από 100 γλώσσες!Οι ιστορίες που γράφει, όλες έντονα ποτισμένες με μυστήριο, πολλούς υπόπτους, κίνητρα και ανατροπές.
Πνευματικό της δημιούργημα ο ντεντέκτιβ, Ηρακλής Πουαρό. Είναι εκείνος που εξιχνιάζει και ξεδιαλύνει τα εγκλήματα στα αμέτρητα αστυνομικά μυθιστορήματα, που θα γράψει η "λαίδη του εγκλήματος".
H Kρίστι με την ιστιοσανίδα της museumofbritishsurfing |
Yπηρξε όμως και πολύ ντροπαλή.
Έλεγε συχνά πως αντιπαθούσε να πλήθη και τους δυνατούς θορύβους. Δεν τής άρεσε η γεύση του αλκοόλ, ούτε το κάπνισμα. Λάτρευε όμως τον ήλιο, τη θάλασσα, τα λουλούδια, τα ταξίδια, δοκίμαζε πάντα περίεργες γαστριμαργικές δημιουργίες, αθλούνταν καθημερινά (ιδιαίτερα διασκέδαζε με το κολύμπι και υπήρξε μανιώδης σέρφερ), πήγαινε στο θέατρο, παρακολουθούσε μουσικά ρεσιτάλ, ασχολείτο με το κέντημα, αλλά κυρίως έπαιζε πιάνο για ώρες, συνήθεια που την ηρεμούσε και τη βοηθούσε να ονειρεύεται..
Καθώς όμως, δεν ένοιωθε άνετα να εκτελεί πιάνο μπροστά σε κοινό, προτίμησε μεγαλώνοντας να ζει με τη φαντασία της και προσανατολίστηκε στην συγγραφή...
(πηγή: musicb3) |
Ένα δείγμα της συνθετικής παραγωγής και ευφυίας της θα απολαύσουμε ευθύς:
Δεκαεπτάχρονη συνέθεσε ένα βαλς για πιάνο, με τίτλο "One Hour with Thee ", που δημοσιεύτηκε με το πατρικό της όνομα, Agatha Mary Clarissa Miller.
- Η εναρκτήρια εισαγωγή, που είναι σύντομη και σε ρυθμική αγωγή 4/4, οδηγεί στην πρώτη από τις τρεις μελωδίες σε ρυθμό βαλς.
Η πρώτη μελωδία διακρίνεται για την κομψότητά της και τη χαρακτηρίζει διάθεση ρομαντισμού. - Η δεύτερη μελωδία βαλς αναδύεται στη συνέχεια καλώντας τον ακροατή σ' έναν ανάλαφρο στροβιλισμό. Μελωδία χαράς και πάθους με μερικές δραματικές κορυφώσεις.
- Ακολουθεί επανάληψη του πρώτου βαλς που οδηγεί στο τρίτο τρίσημο θέμα, όπου η μελωδική του γραμμή ηχεί υπέροχα τραγουδιστή(cantabile).
Zεστό και τρυφερό στην αρχή, σχεδόν σαν στοχαστική υμνωδία που θα παρέσυρε τον ακροατή αν δεν παρεμβαλλόταν ένα - ασυνήθιστο ηχητικά θέμα, κάτι σαν ιντερμέδιο με σκοτεινή και αινιγματική αύρα. Στοιχείο που προοιωνίζει τα ιντριγκαδόρικα, μυστηριώδη και γεμάτα αγωνία μυθιστορήματα της βρετανίδας λογοτέχνιδας.
- Ακολουθούν επαναλήψεις θεμάτων και των τριών βαλς με τη σύνθεση να ολοκληρώνεται αφήνοντας μια γλυκιά απαλότητα στην ψυχή του ακροατή, ο οποίος με δεδομένο ότι το βαλς γράφτηκε σε τόσο νεαρή ηλικία, εντυπωσιάζεται και θαυμάζει την ικανότητα της Αγκάθα να κατανοεί την αρμονία και να εκφράζει συναισθήματα μέσω της μουσικής.
Agatha Christie: "One Hour with Thee, Valse"
Παλαιότερο κείμενο σχετικά με την Αγκάθα Κρίστι μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Υπέροχο άρθρο Ελπίδα μου παρουσιάζει μια άλλη πτυχή της προσωπικοτητας της Agatha που δεν υστερεί σε τίποτα από άλλους συνθέτες.. Πολυπράγμων η Agatha μας .!!🌹♥️
ΑπάντησηΔιαγραφήΛινα μου, ναι, φαινεται πως τα ταλεντο της επεκτεινοταν και στα της μουσικής... Πολυσχιδεστατη με άπειρα ενδιαφεροντα η αγαπημενη συγγραφεας!
ΔιαγραφήΣ'ευχαριστω πολύ για τον επαινο! Πολλα φιλια!Καλημερα! ❤ ❤
Τι σπουδαίο άρθρο το σημερινό σου, καλή μου Ελπίδα! Ανάλαφρο το βαλς της πολυσχιδούς και πολυπράγμονος προσωπικότητας της αγαπημένης μας Αγκάθα. Έρχεται η στιγμή, στον κάθε άνθρωπο να επιλέξει αυτό που του ταιριάζει να προσδιοριστεί περισσότερο στην κοινωνία που ζει κι εκείνη, σταθμίζοντας τις ιδιαιτερότητες του χαρακτήρα της, για τον οποίο είχε επίγνωση, επέλεξε την συγγραφή κι έκανε άριστα. Όχι πως το μουσικό της ταλέντο είναι λιγότερο, αλλά με τα βιβλία της έφτασε στα πέρατα του κόσμου σε φιλόμουσους και μη. Με λίγα λόγια η εμβέλειά της εκτοξεύτηκε. Ο καθένας μας μπορεί να πάρει ένα βιβλίο της, οπουδήποτε και να διαβάσει τις συναρπαστικές ιστορίες της. Δεν θα ήταν το ίδιο με την μουσική της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια για την ενδελεχή ανάλυση της ωραιότατης σύνθεσης που σου προκαλεί την ανάγκη να χορέψεις. Αχ να είχα τον Πουαρό δίπλα μου να χορεύαμε μαζί! 🙂
Καλημέρα, αγαπημένη μου! ❤
Πραγματι πολυπράγμων η αγαπημενη Αγκάθα, Αζη μου γλυκια, με άπειρα ενδιαφεροντα, δεν αφηνε το χρονο της να πηγαινει χαμενος ούτε στο ελάχιστο. Τον αξιοποιούσε με ο,τι τής εδινε χαρα, την εξέλισσε σαν προσωπικοτητα, την βοηθουσε να ανελθει πνευματικά και ψυχικα...
ΔιαγραφήΠραγματι, φαινεται πως ειχε σπουδαιο χαρισμα στη μουσική. Ακουσα και ξαναακουσα το βαλς της, και εντυπωσιαστηκα από τη δομική και αρμονικη φορμα του, στοιχεια που αποδεικνυουν πως δεν ειναι μελωδια που προεκυψε τυχαία, αλλά η δημιουργός κατειχε τη θεωρια της μουσικής.
Ο χαρακτηρας της μελωδίας χωρις προσποιηση, εχει κάτι από τον εκλεπτυσμό του Στράους, ευγενεια, γοητευτική μελωδικότητα, λικνιστική διάθεση χαρας... Για εναν συγγραφεα με το δαιμονιο και την καχυποψία σε προσωπα και καταστασεις, όπως η Αγκαθα, δεν το περιμενεις....
Ο Πουαρό, σου ξεφυγε...Ισως σε καποιο από τα βραδινα ονειρά σου το χορεψετε αυτο το βαλς. 🙂
Ευχαριστω για την προσοχη, αποδοχη και έπαινό σου! ❤ Ομορφη μερα!